deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

I Japan 9

Kategori: Allmänt

Idag var vi pa Studio Ghibli museet. Det lag i rumpan av Tokyo och man fick aka dit i 40 minuter. Vi somnade nastan pa taget sa nar vi kom fram fick vi dricka caffe. ;) I useet var det jattekul. Det var litet och sott. De hade en massa coola saker och visade hur filmerna gjordes och hade manga originella bilder fran filmerna. Valdigt fint! En liten affar hade de ochsa, sa jag kopte lite smatt och gott. ;P

Sen gick vi och at soba pa en liten restaurang i narheten. Jag valde super soba och fick en javligt stor skal med massa nudlar och kott och agg.  @_@ Sa jag orkade inte ata upp hela, men gott var det anda.

Sen akte vi hem och dupade grejerna har och akte vidare till Akihabara. Eftersom min kamera blev konstig kollade jag efter en ny. :P Hittade en fin och billig en hehe sa den kopte jag. :D Kopte aven 8G minne eftersom jag har ingen egen alls.

Sen gick vi pa jackt efter en maid cafe, vilket vi hittade valdigt snabbt. Nar vi kom app dit (akte hiss) blev vi helt O_o det var morkt och sa var det musik, skrik och massa saker pa samma gang. XD Sa vi sag nog valdigt roliga ut nar vi stog i hissen. haha Cafeet var ganska litet och sott, fast ganska hogljutt. Maids var valdigt sota dock :) och vi fick ta foto med de. Sen snackade nagon random full japan med ig, men han fattade att jag inte var intresserad och slutade ganska snabbt. Tur det. Kul var det i alla fall och definitivt vart pengarna. :)

Sa nu ska jag ladda kameran och leka med den lite. hehe Hoppas den ar bra! Synd annars :S fast alla nay kameror ar nog battre an min gamla anyway. LOL

Kommentarer

  • Hyan säger:

    Ohhh maid cafe cooolt jag vill med!!! såå coolt ^^

    2010-06-23 | 22:15:24
  • hyan säger:

    sitter och campar här :D vet allt du skrever här.

    känn dig väldigt saknad i sverige av mig ^^

    2010-06-24 | 13:40:50

Kommentera inlägget här: