deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Brand vs Offbrand

Kategori: Allmänt

Underligt nog så har paketet jag klagade på igår kommit idag. Lite ironiskt att den kom nu när jag tänkte att den inte kommer komma alls. :P Men nu har jag fått mina grejer så jag har inget att klaga på. Förutom på grejernas kvalitet... .

Av 5 saker jag beställde är jag riktigt nöjd med bara 2. Mina nya bloomers är riktigt fina och en kortarmad troja jag köpte till sommaren. :) De finns det ing synpunkter på, riktigt fina och av bra kvalitet. ^^

2 andra grejer är väl ändå okay. Den 'AP' klänningen jag köpte och en långarmad tröja. Det är inget större fel på de båda men klänningen är otroligt kort (kortare än alla de jag har - även AP's som brukar vara korta). Jag är ju bara 164 i längd så jag har aldrig haft problem med lolitaklänningar eller kjolar förut, men denna klänning slog korthets rekord. :S För att passa mig bra borde den vara typ 10 cm längre. @_@ Kort jävel!
Den långarmade tröjan är väldigt tunn och det kommer inte gå att ha en blus under den. Så trots att den är ganska fin blir den svår att använda då jag inte vet vad man ska ha under ... .  En helt vanlig T-shist kanske? ^^' Plus så har både tröjan och klänningen en massa trådar som sticker ut lite här och där. Så någon super kvalitet kan man inte snacka om. :(

Skorna är jag minst nöjd med. Enligt mig ser de inte alls ut som de som är visade på hemsidan. :S Färgen är också inte samma. Ja, de var helt enkelt en stor besvikelse. Så de ska jag sälja. :)

Så jag vet faktiskt inte om det är lönt att köpa offbrand egentligen. Jag tror att jag i fortsättningen ska försöka hålla mig till brand när det gäller skor och klänningar. Kjolar och blusar kan man nog hitta i okay kvalitet offbrand också. Jag har ju en del från Bodyline och deras kvalitet är faksiskt ofta bättre än vad jag fick nu.

Så ja... små grejer som toppar, kjolar och kanske någon väska kan man köpa i Kina men resten är nog bäst att köpa av något brand. I alla fall om man vill ha kvalitet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: