deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Dessert och Maid cafe

Kategori: Allmänt

Jag hinner visst inte uppdatera här så ofta som jag hade velat... det händer en hel del här borta så jag hoppas att ni kan hålla ut med mitt sega uppdaterande så länge. Efter det att jagkom till Fukuoka har jag inte haft en ända helt fri helg, inget undantag nu i helgen eller nästa helg. ( >< ) Mycket att göra och när man är ledig så är det läxor som gäller...
 
Hur som helst så ska jag nu göra en sista post om Tokyo. ( ^ ^ ) Jag träffade en japansk lolita (det skrev jag lite om innan) och vi gick till ett riktigt fins dessert ställe. Det fanns så många olika val och allt verkade vara så gott! Jag tog en dessert med banan och små mini crepes. ( * 3* ) Jättegott med glass och grädde och banan och annat som jag inte riktigt vet var det var. Jag vill definitivt dit igen när jag är i Tokyo!
 
Detta är från utanför cafet. Vi fick vänta på att bli insläppta vilket ofta händer när man ska till populära cafeer i t.ex. Tokyo. Men väntetiden var inte så lång ( ^ ^ )
 
Här är min dessert!!!
Visst ser den fantastiskt god ut? ( ^ w ^ )
 
och här är jag. Ursäkta skum bildvinkel...
 
Efter att jag träffade lolitan och vi gick runt en massa (bla. till Closet Child i Ikebukuro - där jag inte hittade nåt kul) så träffade jag Viktoria på stationen i Akihabara och vi gick en runda där. Såklart hamnade vi på ett Maid cafe efter ett tag. Vi gick till Mai Dreaming cafeet där jag har varit 3 gånger nu. De är alltid trevliga där så det är ett säkert val om man inte är säker på vilket cafe man ska välja. ( ^ ^ ) Där åt jag middag, vilket blev en omerice björn tallrik med lite tempura.
 
Så här såg det ut~
Jag fick välja vad för bild maiden skulle rita på björnens täcke. ( ^ ^ )
Det känndes lite taskigt att äta upp björnen men han var väldigt god!
Öronen och  munnen var gjorda av små ost bitar, björnen var kryddat ris och tecket omlett.
 
Så med denna post är det slut på Tokyo bilder och snart får jag börja försöka uppdatera ikapp allt som har hänt i Fukuoka. ( ^ ^ )
 
 
 
 

Kommentarer

  • Platforms over heels säger:

    Åhhh!! Vill också till Tokyo. ^^ Ska kanske ditt nästa sommar/vår. *längar* :3 Himla fin blogg du har! Du har så fina kläder. >w<

    Svar: Tack ^^ Tokyo är helt klart ett värdigt resemål!
    A-chan

    2013-10-10 | 17:31:14

Kommentera inlägget här: