deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Kumamoto resa del 2

Kategori: Allmänt

Del 2 av Kumamoto resan~
 
Under andra dagen åkte vi buss hemmåt men stannade på lite olika ställen på vägen. Vi var bland annat på Kumamoto castle, vilket är ett stort och fint slott (eller ett flertal byggnader med ett huvudslott). Det var väldigt fint där, det enda tråkiga var att vi hade ganska lite tid på oss att gå runt och titta och att det ej fanns guidade turer. Eftersom det var många turister där så sprang vi mest från ett hus till ett annat, kollade snabbt i de olika rummen och sprang vidare igen. Därför kan jag inte riktigt säga att jag vet mycket om själva slottet... men fint var det i alla fall!
 
Här är jag och mini-slott-maskott?
 
Main-slotts byggnad.
 
Taket innuti ett av slottsrummen.
 
Utsikt från utanför skyddsmuren. Själva musen var inte bara hög, den var även mycket bred. Det var väldigt imponerande att gå in/ut från slottsområdet, men tyvärr för mörkt för att ta en ordentlig bild av hur det ser ut när man går igenom muren.
 
Efter det att vi var på slottet åkte vi vidare för att plocka Nashi päron. Just dessa päronen är specifikt asiatiska, väldigt goda och väldigt stora! Vi gick alla runt och letade efter de största päronen för att plocka. Min vägre runt 1,3 kilo och den var inte den största som fanns. XD Tog 3 dagar att äta upp den och då hade jag ändå hjälp. 
 
Päronen växte på låga träd och varje päron var lindad i en papperspåse, vilket jag har aldrig sett förut. När man plockade päronet på gick man till mannen ansvarig för stället och han kollade om päronet var bra eller inte. Jag fick plocka en ny då mitt första päron var med mask i. Trist att det första päronet inte var bra, men jag hittade ett ännu större päron andra gången så det var tur ändå. ( ^  ^ )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: