deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Årets halloween

Kategori: Allmänt

Nu har ju Halloween passerat så jag är lite sent ute med att tipsa om filmer och så... men tänkte ändå dela med mig av vad jag hittade på under halloween. ( ^ ^ ) Igår så bakade jag och pojkvän muffins och dekorerade de inför haloween film-tittningen. Det var mycket roligare än jag hade trott (att baka och fixa muffins), för att det var kul att sitta och pilla med dekoration och känna sig kreativ.
 
Jag gjorde muffins med en gravsten där det stof RIP och en död koala med blod bredvid den. Mycket kreativt! XD Koalorna är från 'koara no machi', japanska keks koalas. Min pojkvän gjorde spindelmuffins. Så här såg de ut:
 
Vi var bara 3 personer som titta film igår så jag gjorde inte så många. Dock så hade vi så mycket annat snacks att muffinsen blev inte uppätna ändå.
 
Koala death~
 
Måste säga att jag är riktigt nöjd med resultatet! Blev både gott, kul och halloween-ish!
( ^  ^ )
 
Spindelmuffinsen fick bo på en tallrik med spindelnät. Alla fick vars än och alla spindlar var olika.
 
Så ja, det var kul att hitta på olika grejer och leka med maten. haha Får se vad för kul man kan hitta på tills nästa årets halloween.
 
Om någon undrar så kollade vi på endast japanska filmer. Det var min uppgift att hitta filmer och jag tänkte att japanska filmer brukar vara kända för att vara läskiga. Dock så tyckte ingen att de var det igår. XD Vet inte om det var vi som hade ptur med filmerna eller om de är så, men vi förstod mest inte riktigt vad filmen gick ut på. Ja... lite intressant var det ändå.
 
Här är en lista av japanska skräck-filmer jag har sett under denna vecka:
 
1. Carved The Slit-Mouthed Woman
2. Marebito
3. Suicide Club
4. Tomie - Unlimited
5. Reincarnation
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: