deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Födelsedag 2013

Kategori: Allmänt

Min pojkvän kom och hälsade på precis innan min födelsedag och till den dagen hade jag bokat ett lyx-rum på ett onsen ganska långt bort från Fukuoka. Jag kollade upp massa ställen innan jag bestämde mig för att boka just där och trots att det låg 4 timmar bort så fanns där den bästa kombinationen av mat, boende och onsen. ( ^ ^ )
 
Efter att ha åkt halvvägs i ett vanligt japanskt tåg så bytte vi till det här lilla mini-tåget. Det bestog bara av en vagn och körde i högst 50 kl i timmen kändes det som XD Jag måste erkänna att det var ganska långtråkigt att sitta där i 1,5 timmar...
 
När vi klev av tåget blev jag lite orolig, vi hade verkligen åkt ut i ingenstans! Detta är stationen dit vi ko
m.
 
Efter en taxi runda på cirka 10 min kom vi äntligen fram till hotellet. Det såg inte så superfint ut på utsidan men innuti var det fint! Jag hade bokat en suit så vi bodde i en liten lägenhet kan man säga. Det fanns en hall där man kom in, ett stort badrum med liten separat toalett, ett stort ute badkar en veranda och så vardagsrummet/sovrummet som är på bilden. Under tiden då vi åt mat ställde personalen bordet ett hörn och plockade fram futon'en - tjocka japanska madrass som vi sov på. ( ^ w ^ )
 
Badkaret var ej ute-ute, det var i ett separat rum med glas från tak till golvet på ena sidan och även ett glas som ledde till vår veranda. XD Det enda tråkiga var att när man väl fyllde badkaret (med vatten från samma källa som själva onsen'et) så blev glaset helt immigt och man kunde ej se ut. ( ;____; ) Det var riktight tråkigt då jag hade valt just detta hotellet för att de hade så fin utsikt... men men trevligt att bada ändå.
 
Utsikten från veranda-förnstret ( ^  ^ )
 
Och här är ett natt-foto. :P
 
Jag har tyvärr inga bilder på mig själv då de togs med pojkväns kamera och inga foton på maten heller. En 5 rätters middag ingick i det paketet jag bokade och vi fick massa japansk mat. Bland annat åt jag rå hummer för första gången i mitt liv. Det var faktiskt riktig god och hade en väldigt mild smak. ( ^  ^ )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: