deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Tokyo - 8

Kategori: Allmänt

Idag är lördag, WOHO! Äntligen är man ledig. XD Ville sova en massa men behövde ändå vakna 8 för att hinna till Studio Ghibli museet i tid. ( ^^ ); Ska dock definitivt sova längre imorgon. höhö

Ja, som sagt var jag på Ghibli museet i Mitaka. Det var supermysigt och kul trots att jag var där ensam. Efter mitt besök där är jag så sjukt sugen på att se Ghibli filmer! Vill se Totoro och Howls moving castle! ( ;  ; ) Man får inte ta foton inne i museet men jag lyckades smygfotta lite precis i början. :P

Hade på mig Dreamy Dollhouse idag btw! :3

Ingångs-skylten! ( ^^ )

En av museum byggnader

De visade världens sötaste kortfilm!

Den heter Mei to koneko basu - dvs Mei och den lilla kattbussen.

Den handlade om Mei (lilla flickan från Totoro filmen) och hur hon träffade ett kattbus barn. De blev vänner och hon fick åka på den till nåt random ställe på vilket massa Totoro-liknande snubbar var. I denna filmen fanns det kattbuss mamma, katbuss pappa och kattflygplan mormor. XD Sen fanns det katttåg och typ kattbåt med. Totoro var också med i filmen och jag började nästan gråta när han kom på skärmen för första gången. ( ^^ );

Filmen var SÅ söt och kul, jag vill se den igen! Synd att de inte släpper ut dessa filmer och man kan bara se de på museet. ( ; ; )

Vädret var riktigt bra idag, det dåliga var att det var fullt med folk på museet... ( ^^ );

Så fint!

Sneaky sneaky foto... :P

Jag blir så inspirerad när jag är på Ghibli museet, deras artwork är så underbart fin!

Köpte en ko-neko buss och en Totoro plushie men glömde ta foton på de nu så de får ni se sen. ( ^^ )

Efter museet träffade jag en kompis och vi gick till detta kafeet. ( ^^ )

Det var superlågt i tak och man satt på golvet! Sen var alla väggarna målade med söta djur och sånt. Mycket spännande ställe, skulle aldrig vetat att det fans. XD

Kommentarer

  • Kami säger:

    Åår Ghibli det är så fint och mysigt där! Åh minns du val-filmen de är så fina. SYnd att de inte släpps ja -__-'

    Vill definiitvt åka dit igen!

    2012-05-19 | 13:17:37
    Bloggadress: http://yumkami.blogg.se/

Kommentera inlägget här: