deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Halloween

Kategori: Allmänt

Lite sent nu men här kommer Halloween bilderna! ( ^ ^ ) Vi hade en 'stor' Halloween party i fredags där vi åt snacks, hade en kostym tävling och bara hängde. Inte så spännande tyvärr... jag hade inte laddat min kamera den dagen så jag har inga bilder från själva festen. Här är lite bilder på hur jag såg ut i alla fall.
 
Mm bilder tagna nerifrån är aldrig så flattering... men här ser ni min outfit i alla fall ( ^  ^ )
Klänningen och bonneten är BABY och blusen är AP, strumpor är IW. Allt köpt när jag var i Tokyo. 
 
Den röda ros-grejen gjorde jag i all hast dagen innan, men den blev väl okay ändå. Det verkade som att alla japaner var väldigt imponerade i alla fall. ( ^ ^ )
På kostym tävlingen kom jag på andra plats och det tyckte jag var riktigt bra. Jag var ju trots allt lolita och hade inte direkt en kostym ju.
 
och lite fler ego-bilder~
 
 
Och här är en purikura bild vi tog på kvällen:
 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Vad söt du är! Jag tycker du borde ha vunnit. :)
    Firar japanerna Halloween eller är det mer som i norden?
    Är det lika vanligt som här att tjejernas kostymer är mer lättklädda eller är det bättre där?

    Svar: Tack så mycket! ( ^ ^ )Japanerna firar inte Halloween särskilt mycket, det finns massa dekorationer och småsaker/speciella Halloween smaker i affärer men barn går ej runt och plingar dörr så som de gör i USA. Det finns dock gott om Halloween partys och event för vuxna. Jag har sett både de som är lite mer lättklädda och de som inte är det, så jag tror att det finns både och. Men det är nog minde tjejer som försöker vara sexinga på Halloween här, de klär mer ut sig för att ha kul helt enkelt. :)
    A-chan

    2013-11-02 | 15:04:26

Kommentera inlägget här: