deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Light up

Kategori: Allmänt

Ursäkta att jag inte har uppdaterat bloggen på en hel vecka! Det har varit crazy upptaget här, vilket inte är ovanligt men nu hann jag verkligen inte med bloggen. ( ^  ^ );
 
Jag tänkte dela med mig av foton från för-förra veckan då jag och min värdfamilj åkte för att titta på kouyo. Kouyo kallas de träden/löven som byter färg på hösten och här i Japan blir det väldigt fint med alla träden i olika färger. Vi åkte ut en bit från Fukuoka till en park där alla träden är upplysta på kvällen. Det var mycket vackert att se! Det fanns röda träd, gula träd, gröna träd och träd som hade en blandning av alla färger på samma gång. Det enda tråkiga är att det blåste riktigt kallt och vi frös medans vi gick runt, men det var definitivt värt det! ( ^  ^ )
 
I mitten av parken fanns det även en sjö i vilken träden speglades. På sjön flöt även ett par lanterns med levande ljus i. Riktigt fint!
 
 
Jag såg väldigt många profesionella fotografer liksom amatörer. Som tur är var det inte för mycket folk, för om man behöver gå runt och trängas är det ju inte lika kul.
 
 
På ena sidan av sjön fanns ett litet tehus. Där kunde man sitta ner på verandan och avnjuta en kopp varm te medans man tittar på denna vackra utsikt. Det gjorde inte vi tyvärr, kanske nästa gång. ( ^ ^ )
 
 
Hoppas jag kan åka till ett liknande plats igen!
 

Kommentarer

  • Kami säger:

    Wow, vilka fina bilder och vilken fin park det måste vara!
    Fotona ser ut som små konstverk..typ monet nästan!
    Superfint! Vill också besöka ^^
    <3

    2013-11-25 | 16:43:04

Kommentera inlägget här: