deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Chilaxing Buddha

Kategori: Allmänt

Jag insåg nyss att det var väldigt länge sedan jag skrev om något annat än mig själv här på bloggen. haha! ( > < ) Så nu tänkte jag rätta till det och skriva lite om Reclining Buddha - en chilaxing Buddha staty inte långt ifrån där jag bor i Fukuoka. Enligt vad jag vet så är det den störta brons statyn i hela världen, den väger 300 tonn och är 41 meter lång. Det roliga med den är att den ligger ner. När vi åkte för att kolla på den så visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men det var både en fin plats och en kul staty att kolla på. Ser verkligen ut som Buddha bara ligger och känner sig swag. ;) Det gillar jag!
 
Runt om det stället där Buddhan ligger finns det en del små shrines och tempel. Här är en söt kisse. ( ^  ^ )
 
Det är ett ganska kulligt område och på kullarna finns en massa små statyer som dessa. Lite creepy men finnt!
 
Sånna här snubbar fanns det gott om, alla med olika ansiktsuttryck.
 
En massa små Buddhas (?) fanns det runt om hela stället. Dessa var inhuggna i en tunnel.
 
Och här är den stora Buddhan och slappar. ;)
 
Han har ävenmycket fina fötter.
 
Och jag var så klart tvungen att lägga mig bredvid och ta kort XD just då kom massa turister och tyckte att det var kul haha
 
 

Kommentarer

  • Viktoria säger:

    Älskar bilden på dig när du chillaxar med Buddhan! ^^

    Svar: Yeah! ;) Me and Buddha, best pals!
    A-chan

    2014-02-20 | 12:31:53
    Bloggadress: http://dozingmind.blogspot.com
  • Kami säger:

    Haha swag <3

    2014-02-23 | 15:38:09

Kommentera inlägget här: