deadxsweetness

Gaijin lolita i Fukuoka~

Comic City 2014

Kategori: Allmänt

Jag råkade bli sjuk och har varit på sjukhus massa, så jag hade ingen tid att uppdatera. ( _  _ ) Mår fortfarande lite sådär så tänke bara lägga upp lite bilder och skriva kort om Comic City.
 
Själva eventet hölls i Fukuoka arena som är ganska stor, men inte så stor som man kan tro. Jag trodde först att det skulle vara likt Japan expo, men det fanns inga event alls. Konventet bestog av massa bord där det mestadels såldes doujinshi och 85% av dessa var yaoi/hentai. ( ^  ^ ); Ett fåtal människor sålde accesoarer och dock-kläder. Så om man inte är en stor doujinshi fan och är på jakt efter lite snusk var det inte mycket man kunde köpa där... Det fanns heller ingen scen för cosplay utan alla tryckte bara på ett bestämt område. Massa halvnakna tjejer som poserar för fotografer. XD Men det fanns såklart också mycket fina cosplays! De passade jag på att ta lite foton på.
 
Cosplay'ers från Madoka. ( ^ ^ ) Det fanns väldigt många cosplayare från Madoka animen då den är fortfarande väldigt populär här.
 
Vet inte vart ifrån denna karaktären är men den var cool!
 
Vet inte vart detta är från heller, men det var fint. ( ^ ^ )
 
Japansk SWAT eller?
 
Fler fina cosplayare!
 
Jag var tvungen att ta ett foto ihop med coola japaner med pistoler ;)
 
Så ja, jag kan inte säga att detta konventet var mycket spännande och vi gick hem tidigare än planerat. Men det var fortfarande kul att gå till ett japansk konvent och kolla. ( ^  ^ )
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: